Przeprowadzenie likwidacji spółki przez system S24 jest dopuszczalny przez prawo już od kilku lat. Jest to jednak opcja dostępna tylko dla tych podmiotów, które przez ten system zostały zarejestrowane, i których dane nigdy nie były aktualizowane w formie aktu notarialnego.
Likwidacja spółki w s24 krok po kroku:
1. Powzięcie uchwały, wybór likwidatorów
Uchwała wspólników o rozpoczęciu likwidacji musi zostać podjęta w oparciu o gotowy wzorzec dostępny w systemie s24, a następnie podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2. Złożenie wniosku o otwarcie likwidacji
W dalszej kolejności należy złożyć wniosek o wszczęcie likwidacji, za pośrednictwem s24, wraz z załącznikami:
– zgoda likwidatora na pełnienie funkcji,
– lista likwidatorów wraz z adresami.
Następnie należy dokonać opłaty od wniosku, która obecnie wynosi 300zł.
3. Pozostałe czynności, takie jak:
– złożenie wniosku do MSiG,
– sporządzenie i zatwierdzenie bilansu otwarcia,
– podział majątku,
– sporządzenie sprawozdania likwidacyjnego,
– wyznaczenie miejsca przechowywania dokumentów,
– zakończenie działalności spółki
dokonuje się poza systemem s24.
4. Wykreślenie spółki z KRS
Jest to kolejna czynność, której dokonuje się poza systemem. Ustawodawca nie przewiduje możliwości złożenia wniosku o wykreślenie spółki z KRS za pośrednictwem s24. Wniosek należy złożyć przez internet, ale przez Portal Rejestrów Sądowych.