Menu Zamknij

Franczyza – definicja

FRANCZYZA to nic innego, jak gotowa koncepcja biznesowa oraz skalowalny, powtarzalny oraz dochodowy model biznesowy. Przykładami firm działających w modelu franczyzy są MxDonald, Żabka, Carrefour. Tak więc polega to na tym, iż duże firmy umożliwiają prowadzenie firmy pod swoją marką. Jednak najważniejsze w tym wszystkim jest spełnienie wymagań narzuconych przez założyciela.

Jest to sprawdzony system sprzedaży zarówno produktów, jak i usług, która opiera się na ścisłej oraz ciągłej współpracy pomiędzy odrębnymi przedsiębiorstwa mi – franczyzobiorcą oraz franczyzodawcą.

Istotą franczyzy jest to, iż właściciel marki nakłada na swoich partnerów obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z tym, co zakłada koncepcja współpracy, ujęta w ramach systemu franczyzowego. W pakiecie franczyzowym znajduje się:
– podręcznik operacyjny,
– know-how,
– marka, a więc znak towarowy,
– wsparcie franczyzodawcy.

Franczyza to nie tylko koncepcja biznesowa. Musi ona nie tylko być na papierze, ale musi prężnie działać w realiach rynkowych, jak również musi przynosić oczekiwane dochody.

Przechodząc zatem do podsumowania – współprac stanowi współpracę franczyzobiorcy z franczyzodawcą, który posiada:
– precyzowany pomysł na biznes,
– dochodowy i skalowany model biznesowy,
– rozpoznawalną markę wśród potencjalnych klientów oraz popyt na jej usługi,
– know-how, które wynika z nabytego doświadczenia,
– zasoby, które umożliwiają rozwój marki.

S24 - rejestracja spółki